Recomandari utile

Verifica inainte de calatorie

  • Actele masinii si actele remorcii.
  • Verifica daca asigurarea este valabila si Inspectia Tehnica Periodica (ITP) a remorcii si masinii este la zi.
  • Presiunea pneurilor la masina si remorca este corecta.
  • Remorca este corect cuplatla carligul masinii.
  • Priza electrica este conectata corect, toate luminile functioneaza si nu exista fire electrice care atarna sau ating solul.
  • Sistemul de franare al masinii functioneaza.
  • Incarcatura este pozitionata echilibrat pe remorca si este bine ancorata cu chingi.
  • Oglinzile masinii sunt bine reglate si ai vizibilitatea remorcii.
  • Roata de sustinere a remorcii (roata de manevra) este ridicata si ancorata de remorca.

Sugestii de siguranta in tractarea remorcii

  • Condu cu o viteza moderata. Ramai in limita capacitatii tale de a controla vehicolul.
  • Evitasa opresti brusc. Daca remorca incepe sa vibreze este necesar sa reduci viteza intr-un mod lent.
  • Evita manevrele, virajele bruste.
  • Incetineste pe drumurile cu deniveleri si la traversarile la nivel cu caile ferate.
  • Vireaza larg, permitand viraje ample. Incetineste inainte de a intra intr-un viraj.
  • Pentru a mentine controlul in situatiile de schimare a presiunii si directiei aerului cauzate de interesectarea cu vehicole mari (TIR) ia piciorul de pe acceleratie si tine strans de volan.
  • Permite o distanta suficienta in cazul franarii cauzata de sarcina suplimentara a remorcii.
  • Anticipeaza intotdeauna traseul si actiunile din trafic. Ideal este sa folosesti frana de motor.
  • Inainte de a da cu spatele, cobora din masina sa te asiguri si sa vezi locul in care vei face manevra. Daca este posibil apeleaza la o alta persoana sa te ghideze. ATENTIE! Niciodata nu da cu spatele tractand o remorca fara sa te asiguri! Exista un „punct mort” extrem de mare si vizibilitatea este foarte redusa. Astfel veti putea evita accidentele.

Sugestii de ancorare cu chingi

  • Scopul ancorarii/legarii a incarcaturii pe o remorca este de a transforma cele doua: marfa si remorca – intr-o singura unitate solida. Lund in considerare acest obiectiv vei evita accidentele si deteriorarea incarcaturii transportate.
  • Pozitionaza incarcatura intr-un mod echilibrat, uniform pe intreaga suprafata a remorcii.
  • Ideal este sa ancorezi marfa in 4 puncte localizate simetric.
  • Daca transporti un vehicol iti sugeram sa legi/ancorezi, rotile/suspensiile.
  • Foloseste chingi drepte si intregi, fara noduri si rupturi.
  • Incarcatura trebuie sa fie imobila inainte de a pleca la drum.
  • Fa opriri ocazionale pe traseu pentru a verifica siguranta ancorarii incarcaturii.

Priza electrica a remorcii

  • In UE cele mai multe remorci sunt fabricate cu priza de 7 pini. Acesta este un sistem standard caruia i se conformeaza toti producatorii de remorci din Europa.
  • Daca masina ta are montat un carlig tip „bila” (50mm) cu priza ce respecta standardele UE atunci ancorarea remorcii si conectarea prizei se realizeaza simplu si rapid, asigurand o functionare electrica impecabila si o siguranta maxima. ATENTIE! Evita sa lasi priza remorcii in apa sau pe jos (cand remorca nu e folosita). O priza curata si uscata va asigura un sistem electric bine functional al masinii si al remorcii.
  • Pentru partea electrica a masinii/remorcii te rugam sa apelezi la un electrician autorizat.
  • Pentru verificarea PRIZEI REMORCII puteti folosi urmatoarele scheme:ISO1724MISO11446M

 

Comentariile nu sunt permise.